Saturday, March 24, 2007

My ex-boss...

Kali ni aku nak citer sket psl ex-boss aku...
Dulu dia Manager aku...tp...start bln Jan'07 dia bertukar atau ditukarkan ke dept. lain pun aku tak tahu la. Tp...mcm2 citer la aku dengar. So...starting from Jan'07 dia bukan lg 'QA Manager' tp...QMR (Quality Management Representative). Ala...yg dok jaga ISO Doc. tuk company tu la...
Tapi...yang buat aku bengang tu...tak habis2 dia dok kacau dept. aku. Mcm2 hal dia buat. Serba-serbi tak kena. Macam tak nak lepaskan kami je... Ada saja doc. yg dia hendak. Hampeh tul la...
Yang paling best...apa yg berlaku hari Khamis (22.03.2007) tempohari. Dia call aku nye Clerk nak minta "Monthly Report" tuk Jan'07 dan Feb'07. Dlm report tu...Clerk aku tak attach "Monthly Scrap Report" yg aku dok buat bulan2 tu. Aku dah explain kat boss aku kenapa aku tak sempat nak siapkan. Lagipun...2 org lagi Clerk baru aku baru je join aku nye dept. Masih kurang faham tentang selok belok dlm dept. kami. So...dia terus dtg jumpa aku bertanyakan hal ini. Aku pun bagitahu dia yg aku belum siap lagi. Dia macam nak marah aku so...aku terus suruh dia tanyakan pada boss aku. Yang syoknya...boss aku berikan jawapan yg negatif. So...dia pun baran la...
Slps 15 minit...dia call aku nye Clerk suruh g ambil "Monthly Report" tu dari dia. Dia ckp macam2 kat Clerk aku. Clerk aku diam je dan langsung tidak memberikan apa2 jawapan. Terus dia ambil report tu dan bawa pergi jumpa "DMD". Sudahnya...kemenangan bukan berpihak pada dia tapi kepada kami. Sebabnya...tujuan dia pergi jumpa "DMD" tu hanya nak kenakan kami expecially aku punya boss....
Sampai ke petang aku dok tunggu kalau2 dia ada call aku punya Clerk tapi..tiada. Petang tu sebelum balik, bos aku ada bertanya pada aku kalau2 dia ada call dan minta apa-apa. Aku jawab tiada. Dan aku tengok...bos aku tu tersenyum sinis....

6 comments:

BaYu SenJa said...

dia tu taknak lepaskan ex budak-budak dia ke taknak lepas daelova saja :)

apa kaba?

Anonymous said...

Dea....besa laa lagu ni...hang jgn la susah hati sgt no...sat gi baby keluaQ muka mcm boss hang..aku takmau tgok arr...

BaYu SenJa said...

dae.. anda di'tag'!!! hehehe...
kalau sempat buat je homwek ni ok?

Dea Sara said...

wa...sempat lg kena tag? hehehe...xpe..nnt dea siapkan...

Dea Sara said...

hi..kujie ngan bayu...

sebenarnya dia xnak lepaskan dea..tp..xpe...cuma..kujie jgn la doakan camtu...eeee...

Anonymous said...

dea, teman raser kalu lelaki sure hensem macam teman.... kalu pompuan sure cute macam mam kujie...hehehe