Sunday, August 20, 2006

SAHABAT.....

Jika hari ini aku terlalu gembira.....,
sedarkanlah aku dengan amaran Allah.....

Jika ku bersedih tanpa kata.....,
pujuklah aku dengan tarbiah pencipta.....

Jika ku lemah tidak berdaya.....,
ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga.....

Jika antara kita ada tembok yang memisahkan.....,
ajaklah aku meleraikan segera.....

Jika pernah hatimu terluka.....,
luahkanlah agar ku berubah.....

Dan...jika esok ku lena tanpa terjaga.....,
iringi lenaku dengan kalungan doa.....

Dan.....
berjanjilah ukhuwah kita untuk selamanya.....

1 comment:

Anonymous said...

kawan...
bila rasa ingin menangis..
hubungilah aku..
bukan aku nak suruh kau berhenti menangis...
tapi mungkin aku boleh menangis bersamamu...

kawan...
jika terasa tiba2 nak melarikan diri...
jauh dari masalah...
hubungilahaku...
aku takkan suruh kau berhenti..
tapi..mungkin aku akan berlari bersama kau
agar masalah kau boleh selesai...


kawan..
jika tiba2 kau ditinggalkan kekasih kau..
beritahulah aku..
aku tidak akan memaki hamun x-makwe/x-pakwe kau..
tapi..
aku akan cuba buat kaucintai diri kau sendiri...

kawan..
jika kau kecewa keluargamu takbahagia..
beritahulah aku..
aku takkan buat kau benci kepada ibu bapa kau.
tapi..
terimalah segala ketentuan Allah...


kawan..
jika kau kecewa dengan perkahwinan kau suatuhari nanti...
ceritalah pada aku..aku takkan sebut nama perempuan/lelaki itu...
tetapi..cubalah jadi lelaki/wanita yang lebih soleh/solehah...

tetapi kawan...
jika suatu hari aku berdiam diri..
aku tidak membalas messagemu..
aku tidak angkat panggilan darimu...
kunjungilah aku segera...keranamu aku setia menanti sebagai seorang kawan yang di sini!...