Sunday, August 20, 2006

20 August 2006.....

Ahad.....hari yang sepatutnya aku berehat dan meluangkan masa bersama keluarga di rumah..... Tapi aku terpaksa menghadiri satu kursu yang dianjurkan oleh customer aku iaitu SONY di PSDC Penang. Masa bos aku beritahu aku pada hari Khamis ari tu.....hati aku tiba-tiba membengkak....Mana taknya.....baru habis satu kursus...tambah plak satu kursus lagi. Dan next week ada lagi satu kursus selama 2 hari. Tensionnye aku....All the reports and paperwork menimbun atas meja ofis aku.....hehehe....macam yang aku cakap before.....aku sorang je yg bekerja dlm ofis nie......bosannya.....

Kursus bermula pada pukul 9.00 pagi. Macam biasalah.....dimulakan dgn sessi suaikenal....Nasib baik la tutor nie best....kalau tidak tidur lagi la aku....Dalam diam aku membuat penilaian tentang tutor ni.....

" Muka tak hensem....agak tinggi juga orangnye.....tak terlalu selekeh....ermmmm.....macam penjual sayur je!" Aku gelak sendiri....Tapi yang membuat aku respect sangat dengan tutor nie ialah ILMU yg dimilikinya.....memang class!

Tiba masa tuk buat presentation....Masa ni betul2 buat diri aku rasa "kecik" sangat. Ye la....80 - 90% orang2 kat sini adalah Engineer dan Manager.......siapa la aku ini...hanya seorg "supervisor". Tapi aku berbangga kerana company aku menaruh kepercayaan pada aku untuk ini. Dalam pada itu juga, ia membuatkan aku lebih berfikiran positif bila berada dalam lingkungan ini. Ia juga membuatkan aku untuk lebih ber'motivasi' dalam memajukan diri setanding dgn mereka ini.

1 comment:

Anonymous said...

dea...beso mana hati ko yg bengkak tu..hehehehe

wat pe nk rasa kecik..always hv ur self esteem ma...hidup biar sedap!